Prasačiny momentálne nie je možné zobraziť.
maxhardcore
cirkevné Transky
 
XXI
XXI | 24.3.2023 16:25

a rovnako ako arabi, hinduisti, škóti a ešte mnoho miliónov

Ach, liberáli a logika... to nikdy nešlo dohromady, tak ako nejde dohromady liberáli a vtipy


XXI
XXI | 24.3.2023 16:26

ad, polovica transsexuálov chodí v mužských šatách, ale to liberál asi nikdy nepochopí


Len tak
Len tak | 24.3.2023 16:34

Kryptík, ty si vtipný a logický na posratie. :-)


Franta Váňa
Franta Váňa | 24.3.2023 17:07

XXI priznaj sa, že ťa tie osoby vzrušujú
Ale ty si už pre ne príliš starý, oni majú radi mladé mäsko


XXI
XXI | 24.3.2023 17:10

A čo som ja liberál? alebo ty?

Máš u mňa bezvýznamné plus za to, že si sa podelil o svoje skúsenosti a druhé za úprimnosť


trombon
trombon | 24.3.2023 17:43

mne to pride vtipne, znamena to, ze nie som liberal? a naopak, ak si ty tento vtip nepochopil znamena to, ze ty liberal si? este mi prosim objasni poznamku o logike, lebo v kontexte tvojich diskusnych prispevkov ju neviem najst


Nathanael
Nathanael | 24.3.2023 19:57

Trombon: Neviem, či to nazývať logikou... skôr je otázka, prečo tam autor vtipu vidí ženské šaty...


Len tak
Len tak | 24.3.2023 20:02

Nathan, sukňa ...


Nathanael
Nathanael | 24.3.2023 20:20

Len tak: Kde tam vidíš sukňu? A vieš, že pod tým sa nosia normálne nohavice? Keď si oblečiem dlhší kabát, tiež mám ženský odev? Nehovoriac o tom, že tvrdiť, že sukňa je len pre ženy, je dosť konzervatívne na správneho liberála :)


Len tak
Len tak | 24.3.2023 20:24

Nathan, mám pocit, že ty by si to okecával, aj keby si rúžovali pery a nosili mejkap :-)


Len tak
Len tak | 24.3.2023 20:25

... a popravde, netúžim skúmať, čo nosia tieto figúrky pod sutanou :-) :-) :-)

Ty to ako vieš? Pamätáš si z dôb, keď si miništroval ?


Nathanael
Nathanael | 24.3.2023 21:23

Len tak: Mejkap nosili napr. Indiáni :)
A predstav si, nikdy som neminištroval. Info k obliekaniu sa dá vygoogliť, ale tie nohavice v podstate aj normálne vidno...


trombon
trombon | 24.3.2023 21:38

Nathanael to vazne treba vysvetlovat? nemozem hovorit za autora vtipu ale ja tam vidim zenske saty tak prehnane a nepatricne ako prehnane a nepatricne sa RKC stavia k sexu a sexualnym orientaciam a ja stale nechapem preco furt maju problemy so sexom druhych ludi, ktorych ani nepoznaju a pri tom vsetkom sa ohanaju raz prirodou raz bohom ako sa prave hodi a potom saty nerobia cloveka a knazska sutana knaza... mnohi su sexualny delikventi a druhi v sutanach ich kryju ;)


XXI
XXI | 25.3.2023 09:21

Nathan, to sú liberálne genderové stereotypy na úrovni prvotnopospolnej spoločnosti, ktoré sa nám snažia natlačiť.


Franta Váňa
Franta Váňa | 27.3.2023 09:22

Konzervatívny stereotyp je, že v celibáte žijúci farárkovia sú najväčší experti na rodinný život a výchovu detí.


Nathanael
Nathanael | 27.3.2023 11:05

Franta Váňa: To je síce strereotyp, ale len ten názor ľudí, ktorí cirkev poznajú len z rýchlika. Inak by si vedel, že kňazi to majú outsourcované a ak treba niečo z rodinnej oblasti poradiť, odkážu na dobrovoľníkov z radov manželských párov, prípadne na rôzne špecializované profesionálne organizácie, kaučov, poradcov...
Strereotyp je názor, že cirkev sú kňazi a pasívne stádo veriacich. Skutočnosť je dosť odlišná a dianie vo farnostiach stojí najmä na aktivite laikov.


Len tak
Len tak | 27.3.2023 15:10

Skutočnosť je taká, že páni v sukniach berú peniaze z rozpočtu.


Franta Váňa
Franta Váňa | 27.3.2023 16:19

A pedofíliu majú farárkovia outsourcovanú odkiaľ?
Pretože ťahanie peňazí zo štátu majú outsourcovanú z mafie.


Nathanael
Nathanael | 27.3.2023 17:10

Franta: Niekto oficiálne ponúka výuku pedofílie. Ale chápem, že v zmysle "dehumanizácie nepriateľa" je príjemným zjednodušením mať v hlave rovnicu kňaz = pedofil...
A áno - rozpočet, večná téma. V sčítaní sa len k RKC prihlásilo cez 3 milióny ľudí. RKC dostane z rozpočtu cca 40 miliónov. To máme teda 40/3 = nejakých 13 - 14 Eur na hlavu. Ročne. Čiže nejaké euro mesačne. IMHO by to veriaci utiahli v pohode, prispievajú inými cestami aj o dosť viac. Len neviem, či to stojí sa námahu meniť kvôli tomu celý systém. Ale ak sa na tom parlament - reprezentujúci aj tie 3 milióny - dohodne, nevidím v tom problém...


Len tak
Len tak | 27.3.2023 20:29

Morálny problém nevidíš, však ?


trombon
trombon | 27.3.2023 20:50

moralny problem u krestanov...hmmmm, ty si labuznik


Nathanael
Nathanael | 27.3.2023 21:37

Morálny - kvôli tým peniazom? Čo štát považuje za všeobecne prospešné, to financuje zo štátneho rozpočtu. Čo štát považuje za všeobecne prospešné? No to, na čom sa štát dohodne. Zatiaľ tá spoločenská dohoda je taká, aká je. Veď keby to bolo inak, keby to bola téma, ktorú spoločnosť považuje za relevantnú, tak by mnohí politici radi ten dopyt uspokojili. Je morálne, aby sa zo štátneho rozpočtu podporovala kultúra? Šport? Veda? Len také SND dostáva rádovo 20 miliónov. Väčšina ide na platy. A to sa ešte platí vstupné a herci hrajú v reklamách a v TV... Je morálne dotovať železnice, ak sú tu celé regióny, kde vlaky nejazdia? Áno, bolo by super, keby sme boli štátom plným uvedomelých občanov, kde by sa nemuseli platiť žiadne dane a kde by všetci v dostatočnej miere podporovali všetko, čo považujú za prospešné. Ale to je v podstate utópia. Tak prečo vytrhávať zo systému jednu specifickú oblasť?


Len tak
Len tak | 27.3.2023 22:07

Prečo vytrhávať z kontextu, čo je pre kresťanov finančne výhodné ?

Nema problema. Moralne/nemoralne.


trombon
trombon | 27.3.2023 22:08

je amoralne spajat zivot obcana s povinnym poplatkom s niecim, s cim nie je v sulade, je to manipuplacia, ale ano, je to zanedbatelny poplatok, ale nemoze si ho pytat odomna niekto, kto pocas celej historie ma do cinenia s mocou, s kralmi a s cisarmi, s diktatormi a s vrazdenim, s genocidami a so sexom a s osobnym obohacovanim... mozem ti vypisovat spojitost papezov so svetskou mocou a s mafiou a s drogovymi kartelmi a so sexualnym priemyslom... ale na co? ved je to cele o pokrytectve, o karierizme a o manipulacii nevinnych, o viere v lepsi zivot, o tuzbe obycajnych ludi a o poslusnosti... je to cirkus a velmi vynosny cirkus a viera tam hra vedlajsiu rolu a duchovno je intimna zalezitost... inymi slovami: je to historicky dokazana amoralita. keby to bolo inak, tak ludia sa spravaju inak


Len tak
Len tak | 27.3.2023 22:09

Čo štát považuje za všeobecne prospešné, to financuje zo štátneho rozpočtu :-) :-) :-)

Tento vtip bol dobrý! Žiadne malé domov svojim ľuďom či kadejakým výpalníkom ? :-) :-) :-)

Štát je odrazu na prerozdeľovanie dokonalý, ak ide do kešene v sutane.


Nathanael
Nathanael | 29.3.2023 09:31

Len tak: Tak myslel som, že sa bavíme o princípoch tvorby štátneho rozpočtu. To, že to nie je dokonalé, nikto netvrdí. Viac v reakcii nižšie...


Nathanael
Nathanael | 29.3.2023 10:23

trombon: "je amoralne spajat zivot obcana s povinnym poplatkom s niecim, s cim nie je v sulade" - OK, čiže musíme zrušiť dane a štát ako taký... lebo pochybujem, že by si našiel čo len jednu položku, s ktorou by bolo 100% občanov v súlade (už len ako by si to hodnoverne zisťoval)...
Tvoj názor Ti neberiem, ale z môjho pohľadu je jednostranne zaujatý. Oficiálny postoj "štátu", vyjadrený aj v rôznych písomnostiach, je taký, že náboženské spoločnosti považujeme ako spoločnosť za súčasť nášho života. Ale ani to nie je to najpodstatnejšie z hľadiska našej debaty. Nebudem sa opakovať - princípy tvorby štátneho rozpočtu sú nám všetkým známe. Ak by zmena financovania bola naozaj relevantnou témou, tak by sa to zmenilo. Zjavne to tak zatiaľ nie je. Ale nič vám, páni, nebráni zmeniť to :)


Franta Váňa
Franta Váňa | 30.3.2023 08:46

Ale my to chceme zmeniť.
Len RKC sa tomu zubami nechtami bráni.


Nathanael
Nathanael | 30.3.2023 11:31

Franta Váňa: Ako sa RKC môže brániť legislatívnemu procesu, ktorý schváli parlamentná väčšina? A ak "neviete" zozbierať dosť hlasov, môžeme špekulovať o príčinách, ale z hľadiska teórie to jednoducho nemá dostatočnú podporu. Aspoň tak v princípe fungujú parlamenty...


trombon
trombon | 30.3.2023 19:50

Nathanael, 30.3.2023 11:31, rkc sa nema preco branit, kedze ten legislativny proces sama iniciovala v podobe zastupenia svojich sluzobnikov v parlamente. A oni prenasaju svoj fanatizmus do politiky a teda do riadenia statu extremne spolahlivo. To je hlavna agenda rkc, sirit bludy a presviedcat o poslusnosti... Ano viem, co chces povedat. Ze ti fanatici tam boli voleni a ze reprezentuju vdaka demokracii. Ano reprezentuju tupost naroda zdegenerovaneho vierou v poslusnot voci feudalom a cirkvi, potom fasistom a cirkvi, potom komunistom sice bez cirkvi ale aj tak boli vianoce a omse :). A teraz, ked maju moznost volby, tak sa zo zvyku vratia k nejakemu panovi, ktoremu radostne dokazu svoju poslusnost. Aj k ficovi. Ten ked cirkvi slubi, ze jej da pokoj, pripadne jej bude pomahat, tak ho cirkev velmi rada podpori, ze ?!

ok Nathanael, uvodom mojho listu (sorry za sarkazmus, iny nebudem a ani nechcem byt) ta chcem ubezpecit, ze si pre mna jeden z tych tu na gulasi, ktorych nemam v najmensom umysle urazat. Diskusie s tebou maju hlavu a patu a to si ja spravidla vazim.
A teraz vazne :)

Ano, mas pravdu, ze som zaujaty a ano mas pravdu, ze sekularny stat (je to v ustave sr) aj ked mlady ako slovenska republika, by sa mal postarat o financny prispevok okrem inych, nemennej dolezitych veci, aj na kulturu, sport, a tiez aj nabozenskym skupinam a vobec chranit mensiny (to je tiez v ustave) ci uz narodnostne, kulturne a ine... Ale ked sa dostane do parlamentu niekto, kto na sekularitu a objektivnost kasle a snazi sa presadit svoje nabozenske dogmy, tak to ma irituje a vdaka liberalnej slobode nuti reagovat. Nie som nabozensky zalozeny (asi je to evidentne) a pri tom si skromne a extremne subjektivne myslim, ze som vybaveny moralnymi hodnotami, na ktore sa vedenie rkc nechyta (vid napr. kauza Bezak - otrasne a primitvne divadlo intrig, hodne stredoveku). To ako sa vyjadruje rkc a ako nadbieha statnej moci v snahe chranit svoje majetnicke a aj ideologicke hodnoty je zrejme kazdemu, kto nema v hlave vymetene. Ja uplne v pohode dokazem respektovat intimnost viery a osobneho presvedcenia v nadprirodzenu spravodlivost. Pre mna to sice nema logiku, kedze som presvedceny, ze realna, nie ta nadprirodzena spravodlivost, sa da dosiahnut uz pocas zivota a nie az po smrti. Ale som si vedomy, ze rkc ani inu moznost nema, vzhladom na jej krvavu a potupnu historiu. A vidis, napriek tej historii, ma stale dostatok dusi, ktore ju budu branit zubami nechtami. A dokazal by som respektovat aj volu vacsiny, kedze som zastanca liberalnej demokracie. Aj Jezis (vsimaj, ze som pouzil velke pismeno napriek mojmu zvyku ignorovat diakritiku v digitalnej konverzacii) bol liberal a aj boh (velke pismeno som nepouzil, lebo chybaju dokazy o existencii, ktore pri Jezisovi nechybaju, otazne su len udajne, legendami ospevovane Jezisove ciny, o ktorych nas veda uci, ze su nemozne, ale jeho existencia je potvrdena historickymi dokumentami) bol tiez liberal. Bol/boli to liberali, lebo udajne obaja prinasali slobodu. Slobodnu volu !
Nejdem tu teraz schadzat do teologicko-filozofickych tem, ale som presvedceny, ze to co predvadza v parlamente skupina okolo zaborskej, kuffu ci cepceka je hrubym porusovanim slobod ludskych a aj obcianskych... preto ma irituje, ze z mojich dani je plateny taky primitivizmus a zaroven velmi zarmucuje, ze ludia, ako som ja sa musia na tom podielat zo zakona... ale ako sa hovori: su len 2 istoty, smrt a dane...
Urcite vies o tom, ze su v europe staty s velkou a dlhsou krestanskou historiou a ko slovensko a ktore svojich obcanov neznasilnuju nabozenskym fanatizmom a dokonca tam respektuju ludske a obcianske prava a vazia si svojich obcanov platiacich dane, bez ohladu na narodnostne, nabozenske, kulturne, sexualne a ine charakteristiky a to vsetko vdaka presvedceniu, ze stat, ktory zabespeci slusny zivot svojim obcanom, opat bez ohladu na narodnostmu, kulturnu, nabozensku a sexualnu orientaciu, vyzbiera viac dani a tym moze poskytnut svojmu obyvatelstvu kvalitnejsie sluzby a tym budu vsetci spokojnejsi... Logika ne?
To krestanstvo, ktore sa praktikuje na slovensku je smiesne primitivne a viazane na pocit vsemoznej nadradenosti a mna uraza a serie, ze na to musim zo zakona prispievat.

To je cele Nathanael. Vedel by som napisat aj omnoho viac (evidentne nie som majster syntezy) len som sa snazil moju obciansku a ludsku frustraciu zhrnut aspon do tychto par zmysluplnych viet. Lebo to, co robi, kaze a snazi sa uzakonit rkc zmysel nema.

Myslim, ze je dolezite, aby aj slovenska rkc uz pochopila, ze je cas prehodnotenia svojich stredovekych postojov a drzat krok so spolocnostou. Tak, ako cas plynie, tak sa meni aj spolocnost a jej potreby a viera a cirkev, ktora by tu vieru mala naozaj reprezentovat, mu si drzat krok s potrebami spolocnosti. Inak pojde viera a cirkev proti spolocnosti a vzniknu rozne fanaticke prudy, ktore znicia celu vieru...

Dakujem za pozornot.


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
loader